Usluge
- Home
- Usluge
CONTROLLING
Kao filozofija poslovanja, kao ključna funkcija menadžeru upravljanja firme, obezbeđuje da se poslovanje odvija po postavljenim standardima i preduzimanju korektivnih radnji radi postizanja očekivanih rezultata. To upravo postiže praćenjem EX-ANTE poslovanja kroz:
· postavljanje budzeta
· praćenje stvarnog učinka u odnosu na budžet
· identifikovanje varijacija koje treba rešiti
· predlaganje korektivnih akcija
Stručno obrazovanje našeg tima i višegodišnje iskustvo u radu na poslovima Controllinga otvara više oblasti u kojima možemo dati podršku u Vašem poslovanju:
· Finansijski controling uključuje analizu finansijskih izveštaja i drugih finansijskih pokazatelja kako bi se uočili trendovi i potencijalni problemi radi preporuke za poboljšanje finansijskih procesa. Od izrade menadzerskih izveštaja u ponudi su: P&L, TB, CAPEX, OPEX, CF, DPO, DSO, GM, ROCE, EBITDA, NR, NWC, DWC
· Sales Controlling – Planiranje prodaje, praćenje rezultata, saveti za korektivne mere.
· Procurement Controlling – Planiranje nabavke, planiranje ušteda i saveti za dugročne ugovore.
· HR Controlling – Planiranje kadrova, KPI-jevi (ključni pokazatelji učinka), Bonus šema.
TRANSFERNE CENE
Izrada dokumentacije o transfernim cenama
Šta su transferne cene?
Cena robe ili usluge u transakcijama izmedju povezanih lica su transferne cene. Mogućnost formiranja transfernih cena na minimalno moguće poreske obaveze je uticalo da zakonodavstvo Republike Srbije sprovede obavezu poreskih dužnika, da prikažu transakcije sa povezanim licima u poreskom bilansu po tržišnim cenama, tj. „van dohvata ruke“, odnosno, da sprovede određene korekcije u svom poreskom bilansu.
Čija je obaveza podnošenja studija o transtvernim cenama?
Studija o transfernim cenama je zakonska obaveza pravnih lica, koja u poslovanju realizuju transakcije sa povezanim licima, i kao takvi nose najveći poreski rizik vezan za osporavanje transakcija, kako po odredbama Zakona o porezu na dobit, tako i po Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
Ko je povezano lice?
Pravno ili fizičko lice u čijim se odnosima sa poreskim obveznikom javlja mogućnost kontrole kao i uticaja na poslovne odluke u poslovanju.
Zakon o porezu na dobit pravnih lica je u članu 59. definisao četri nivoa povezanosti:
· Pravna lica između kojih postoji mogućnost kontole ili mogućnost značajnog uticaja na poslovne odluke – posedovanje najmanje 25% udela ili akcija, odnosno glasova u organima upravljanja.
· Pravna lica kod kojih ista lica učestvuju u upravljanju, kontroli i kapitalu
· Rodbina vlasnika pravnog lica koja su povezana po osnovu posedovanja najmanje 25% udela ili akcija, odnosno glasova u organima upravljanja
· Pravna lica iz jurisdikcije sa preferencijalnim poreskim sistemom – Poreskog raja.
Zašto treba da podnesete dokumentaciju o transfernim cenama?
Potencijalna poreska kontrola Vam može osporiti realizovane troškove ili obračunati dodatne prihode po osnovu ovih usluga i naknada na nematerijalnu ili materijalnu imovinu u transakcijama sa povezanim licima. Potrebno je da posedujete studiju o transfernim cenama koja će dokazati da je realizovana cena u transakcijama sa povezanim licima tržišna.
Studija o transfernim cenama je dokaz eventualne netržišnosti transakcija izmedju povezanih lica koja se prenosi na poreske organe.
Izveštaj o transfernim cenama
Pravilnikom o transfernim cenama definisana je forma i sadržaj dokumentacije, rokovi, izbor metoda kao i način procene osnove za obračun amotrizacije u slučaju da je osnovno sredstvo nabavljno u transakciji od povezanog lica.
Poreski obveznik uz poreski bilans podnosi dokumentaciju o transfernim cenama u formi izveštaja, odnosno izveštaja u skraćenom obliku koji obuhvata:
1. Analizu grupe povezanih lica
2. Analiza delatnosti obveznika
3. Funkcionalna analiza
4. Izbor metoda
5. Zaključak o potrebi korekcije poreske osnovice
6. Priloge: podaci iz korišćenih baza podataka, ugovori, obračuni, benčmark analize.
Metode za proveru transfernih cena
Metoda obračuna transfernih cena je ključna u odabiru kod izrade studije jer se po odabranoj metodi utvrđuju cene i vrednost trensakcija „van dohvata ruke“ i koja se porede sa prihodima, rashodima i rezultatom poslovanja, i time utvrđuje eventualna razlika, na osnovu koje se menja poreska osnovica.
Studije o Transfernim cenama izrađujemo po:
1. Smernicama OECD-a za primenu pravila o transfernim cenama za kompanije koje posluju sa domaćim i internacionalnim povezanim licima
2. Pravilnikom o transfernim cenama i metodama koja se po principu „van dohvata ruke“ primenjuju kod utvrđivanja cena transakcija između povezanih lica
3. Zakonom o porezu na dobit pravnih lica.
Studije o transfernim cenama za kompanije koje posluju sa povezanim licima argumentuju i dokazuju tržišne uslove i dokazuju način psolovanja izmedju povezanih lica.
Rokovi za predaju
Studija i transfernim cenama se podnosi Poreskoj upravi u roku koji je propisan za predaju poreskog bilansa i poreske prijave. Za pravna lica to je rok od 180 dana od isteka poreskog perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza, a za preduzetnike do 15. marta tekuće za prethodnu godinu.
Rok zastarelosti za poresku kontrolu
Rok zastarelosti za poresku kontrolu je 5 godina počev od prvog dana kalendarske godine u odnosu na godinu u kojoj je trebalo utvrditi porez. U pojedinim uslovima može se primeniti apsolutni rok zastarelosti od deset godina.
Kazne
Poreski obvezinik će biti kažnjen ukoliko ne dostavi izveštaj o transfernim cenama u roku koji je odredio poreski organ na sledeći način:
· Novčanom kaznom za poreskog obveznika u rasponu od 100.000 do 2.000.000 dinara koji predstavlja poresko nepriznati trošak
· Novčanom kaznom odgovornog lica poreskog obveznika u rasponu od 10.000 do 100.000 dinara koja podleže porezu na dohodak, ukoliko je kazna izmirena od strane obveznika – pravnog lica.
· 15% poreza na dobit za razliku izmedju tržišnih cena i onih korišćenh u trnsakcijama između povezanih lica
· Zateznom kamatom na iznos manje plaćenog poreza na dobit
· Zabranom obavljanja određenih delatnosti u periodu od tri meseca do jedne godine u slučaju umanjenja poreske osnovice
· Prema krivičnom zakoniku, član 225. u slučaju namere da se izbegne porez u iznosu većem od 150.000 dinara, odgovorna osoba može biti kažnjena kaznom zatvora od 6 meseci do 5 godina.
Blagovremenom pripremom i podnošenjem studija o transfernim cenama Poreskoj upravi, navedene kazne se mogu izbeći a teret dokaza o primeni tržišnih cena u transakcijama izmedju povezanih lica prelaze na Poresku upravu.
Preporuka
Uz našu stručnu pomoć pripremite studiju o transfernim cenama u podnesite u zakonski propisanom roku, kako bi ste izbegli navedene propisane kazne i dodatne poreske obaveze.
€100
Mesečno- Zakup adrese firme
- Prijem i obaveštenje o prijemu pošte
- Skeniranje i prosleđivanje pošte na Vaš mejl